lördag 11 november 2017

Lördag

Igår var vi med toffis mamma och pappa och se Tuntematon sotilas. En sak är jag säker på efter att jag sett den och det är hur bra vi har det som inte behövt uppleva kriget! Filmen är minsann sevärd men den var lite för brutal för mig. Blundade rätt så många gånger.

På tal om brutal så tvingade jag mig iväg på en långlänk idag. Jag som inte sprungit sedan juli. Jag bestämde mig för en rutt som var över 10 kilometer. Börjar inse varför jag inte springer oftare... Det är on eller off som gäller för mig. Vem som helst förstår väl att det inte lockar att fara på länk när man kommer ihåg hur hemskt sjuk man var i benen innan man kom hem senast. Nåja det var ändå lite skönt stund vist. Då jag kom hem hade toffi redan farit iväg på borta match till Alavus, honom ser jag först sent ikväll.

Bakade en chokladkaka inför morgondagens farsdagafirande hos mamma och pappa. Tror den kommer vara läcker! Nu har jag just fixat mig för kvällens förlovningskalas i Kokkola. Väntar bara på att Hannes och Marie ska plocka upp mig. Tråkigt att inte ha toffi med...
/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar