söndag 20 augusti 2017

LÖRDAG SOM BLEV BAKDAG

Igår bakade jag stor del av dagen. Främst för att jag hade lovat att baka till Musik i sommarkvällen där vår kör Cantate deltar. Jag älskar verkligen att baka och testa nya recept! Igår gick det lite fel som det gör rätt ofta för mig. Bakade en super god twix kaka men det räcker inte med att den är god när den inte vill släppa tag från bakplåtspappret...
Jag fick tänka om och göra annat eftersom ingredienserna var slut för att göra ny sats. Istället blev det kokosbollar och dumlesnittar. Till dagens efterrätt bakade jag en cookiecake. 



På kvällen blev vi bjuda på vofflor av Johan och Elin. Roligt att prata med dem, och skönt att kunna bolla lite med Elin som också börjat jobba som barnträdgårdslärare efter en längre paus.
/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar